Zadowoleni pracownicy to najlepsza wizytówka firmy. Chcesz budować dobrą markę pracodawcy? Zaangażuj do tego obecnych członków organizacji. Postaw na Employee Advocacy i ciesz się większym zaufaniem potencjalnych kandydatów do pracy. Od czego zacząć?
Pracownik ambasadorem firmy? To skuteczne rozwiązanie w działaniach wizerunkowych organizacji. Wiarygodność, zaufanie, większe zaangażowanie i przede wszystkim efektywniejsze dotarcie do idealnych kandydatów – to tylko niektóre z wielu zalet Employee Advocacy.
Jak zacząć przygodę z Employee Advocacy?
Dobra marka pracodawcy musi być wiarygodna. Organizacje podejmują wiele innowacyjnych działań employer brandingowych, by przekonać do siebie potencjalnych kandydatów oraz klientów. Chcąc wynieść markę danej firmy na wyższy level, warto zaangażować w prowadzone działania jej obecnych pracowników. Jak to zrobić? Spośród członków organizacji wybierz ambasadorów marki i postaw na Employee Advocacy. Ta strategia od lat jest realizowana przez gigantów wielu branż, co jest najważniejsze w zaangażowaniu pracowników w budowanie marki firmy? W końcu nie ma lepszej reklamy niż zadowolony klient i… pracownik.
– Employee Advocacy to wsparcie marki danej organizacji poprzez Personal Branding zatrudnionych w niej pracowników. W świecie pełnym wyszukanych sloganów reklamowych, różnych form promocji i krzykliwych haseł w internecie firmy coraz częściej stawiają na budowanie zaufania poprzez wiarygodne komunikaty osób tworzących daną organizację. Takie działania wspierają sprzedaż, ale mogą również uskutecznić prowadzone w firmie procesy rekrutacyjne – zauważa Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.
Zrób z pracownika ambasadora
Opinia klienta na temat produktu, tak samo jak opinia pracownika na temat pracodawcy to wiarygodne źródło informacji dla osób zainteresowanych kupnem lub nawiązaniem współpracy. Angażując pracowników w budowanie marki dobrego pracodawcy, stajemy się bardziej autentyczni. W końcu kto lepiej zna realia zatrudnienia w danej organizacji od osób, które w niej pracują? Strategia Employee Advocacy gwarantuje skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych kandydatów.
Lepszy wizerunek organizacji dzięki pracownikom
Zależy Ci na przyciąganiu talentów do organizacji? Zrób z pracowników ambasadorów swojej marki i zostań wiarygodniejszym pracodawcą. Prowadzenie komunikacji zewnętrznej poprzez kreowanie marek osobistych pracowników i ich wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych pokazuje potencjalnym kandydatom, że organizacja liczy się ze swoimi pracownikami, ufa im i chce, aby byli reprezentatami marki i wyznawanych w firmie wartości.
– Ludzie ufają ludziom, dlatego Employee Advocacy to dobry sposób na dotarcie do klientów czy potencjalnych kandydatów do zatrudnienia. Pracownik, będący ambasadorem organizacji, wzbudza zaufanie i buduje wiarygodność firmy, a wpisy które udostępnia w swoich mediach społecznościowych, są lepiej przyswajalne i chętniej czytane przez potencjalnych kandydatów. W końcu opinia obecnego pracownika dużo mówi o funkcjonowaniu firmy. Co więcej, jeżeli dany pracownik zdecydował się na reprezentowanie swojej firmy, to prawdopodobnie jest zadowolony i ceni sobie współpracę w organizacji. – podkreśla Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy w HRlink i Goldenline.
Wygrywają obie strony
Zwiększenie wiarygodności firmy poprzez wykorzystanie marek osobistych pracowników przynosi korzyści dla obu stron. Wydawać by się mogło, że wygraną w tej sytuacji jest firma, która w pewien sposób „wykorzystuje” pracowników do swoich działań wizerunkowych czy reklamowych. Okazuje się jednak, że pracownik, który chce zostać ambasadorem organizacji, w której jest zatrudniony, wzmacnia swój Personal Branding. Co więcej, buduje w swoich Social Mediach autorytet specjalisty lub eksperta w danej dziedzinie i jest kojarzony z organizacją, a jego marka osobista wzbija się na wyższy poziom. W Employe Advocacy nie ma przegranych, jednak aby skutecznie realizować tę strategię, trzeba stworzyć pracownikom odpowiednie warunki i być pracodawcą, którego zechcą reprezentować.
Zapisz się na newsletter HRlink i pobierz e-book Partnerski Candidate & Employee Experience