Jak budować wizerunek profesjonalisty podczas rekrutacji? Wbrew pozorom to nie jest takie trudne. Poznaj kilka sprawdzonych porad, które możesz wdrożyć od zaraz
Żeby skutecznie rekrutować warto zadać o swój wizerunek jako profesjonalista. Choć często firmowa rzeczywistość temu może nie sprzyjać – warto postawić na 7 sprawdzonych zasad, które pomogą nie tylko w personal brandingu ale będą wspierać skuteczną rekrutację.
Krok 1: Twój profil ma znaczenie
To jak Ciebie widzą – tak Ciebie ocenią. W pierwszym kroku zadbaj o swój wizerunek w mediach społecznościowych. Aktualny, dobrze opisany profil na Facebooku, Goldenline czy LinkedIn to podstawa w Twojej pracy. Zadbaj o widoczne, profesjonalne zdjęcie. Przygotuj opis swojego stanowiska. Nie bój się także pozostawiać tam informację o prowadzonych procesach rekrutacyjnych i linkach do nich.
Krok 2: Nawiązuj kontakty
Wystawienie ogłoszenia o pracę na portalach rekrutacyjnych to dzisiaj zdecydowanie za mało. Do dobrych kandydatów i kandydatek warto się odezwać. Jeśli posiadasz uzupełniony profil, także z firmowym cover photo, nie bój się odzywać do osób zgodnych z profilem rekrutacji. Może pomóc w tym np. wyszukiwarka kandydatów Goldenline. Niezależnie od narzędzia pamiętaj jednak o tym, aby zadbać o jakość tej konwersacji. Personalizuj wiadomości. Zachęcaj do interakcji – a nie tylko wysyłaj link do oferty pracy, która może zainteresować kandydata.
Krok 3: Stawiaj na aktywność
Coraz większy potencjał w rekrutacji mają grupy specjalistyczne na różnych portalach społecznościowych czy eksperckie fora. Pamiętaj jednak, żeby odnieść tam sukces i zbudować tam wizerunek profesjonalisty wrzucanie aktualnych ogłoszeń to zdecydowanie za mało. Kluczem do funkcjonowania w tego typu społecznościach jest Twoja aktywność. Angażuj się w pytania dot. Twojej firmy, nie bój się doradzać w kwestii poszukiwania kariery przez ich użytkowników, nawet, jeśli Ty i Twoja organizacja nie szukacie takiego pracownika. Taka aktywność zawsze długoterminowo procentuje.
Krok 4: Dostępność na tak
Chyba każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że rekruter nie pracuje tylko od godz. 7:00 do godz. 15:00. Warto wspierać, być dostępnym i przede wszystkim odpowiadać na każdą otrzymaną wiadomość czy maila. To przecież nic złego, że kandydaci pytają, jak wygląda status ich rekrutacji. Mają pytania dot. oferowania stanowiska. Musisz mieć świadomość, że kto jak nie Ty powinien odpowiedzieć im na pytania związane z procesem czy ofertą. Jeśli ktoś inny musi przygotować te szczegóły – to nic złego, że to najzwyczajniej w świecie napiszesz. Oczywiście kwestia dostępności nie oznacza, że musisz odpowiadać na pytania non stop. Warto jednak dbać o to, aby Twój czas odpowiedzi był względnie szybki i nigdy nie przekraczał dnia roboczego.
Krok 5: Inspiruj się i dziel się wiedzą
Ciągły rozwój to podstawa. Dlatego warto być z nami na każdym webinarze HRlink i Goldenline. Z myślą o rekruterach przygotowujemy co miesiąc wiele inspirujących publikacji, które mają pomóc w osiąganiu codziennych wyzwań. E-booki rekrutacyjny power, skuteczna rekrutacja, czy nasze raporty m.in. Human Relations Trends 2025, czy Idealna Rekrutacja przygotowujemy po to, żeby Twoja praca była jeszcze skuteczniejsza, przyjemniejsza i efektywna dla każdej ze stron. Warto także zaglądać regularnie na naszego bloga, czy zajrzeć na bloga HR Goldenline. Masz swoje przemyślenia dot. rekrutacji? Podziel się z nimi prowadząc wpisy w mediach społecznościowych czy przygotowując artykuł, który chętnie zamieścimy np. na blogu HR Goldenline.
Zapisz się na newsletter HRlink,
a otrzymasz bezpłatnie raport
„Idealna rekrutacja”
Krok 6: Dbaj o wizerunek w firmie
Skuteczność procesów rekrutacyjnych to często także świetne kontakty w firmie, czy organizacji w której, czy dla której, pracujesz. Dlatego wewnątrz organizacji warto zadbać o swój wizerunek dzieląc się wiedzą, dobrymi praktykami i autentycznie wspierać managerów i zespoły w trakcie procesów rekrutacyjnych. Czemu warto je pielęgnować? Polecenia pracownicze to dzisiaj jedno z najskuteczniejszych źródeł spływu kandydatów. Zmotywowani (współ)pracownicy chętnie też polecą prowadzoną przez Ciebie rekrutację, czy wskażą ciekawego kandydata i kandydatkę.
Krok 7: Stawiaj na biznes
Dobry rekruter czy rekruterka musi znać branżę, obszar, do którego rekrutuje. Dzięki temu choćby w podstawowym stopniu będzie na etapach związanych z preselekcją w stanie odpowiedzieć na podstawowe merytoryczne pytania. Dlatego warto podnosić nie tylko swoje kompetencje rekruterskie – ale maksymalnie próbować poznać stanowisko, na które rekrutujesz. Pomoże w tym np. wspólne tworzenie briefu rekrutacyjnego, czy rozmowa z członkami zespołu, do których szukamy nowego pracownika.