Wkraczasz z firmą w Social Media? Profesjonalny profil firmowy przyciąga nie tylko klientów, ale również potencjalnych pracowników. Jak przedstawić swoją organizację w internecie? Wiele zależy od wybranego portalu i potencjalnej grupy odbiorców
Firma w internecie
Media społecznościowe ogarnęły cały świat. Dzisiaj mało kto funkcjonuje w przestrzeni internetowej bez własnego profilu na danym portalu. Zarówno prywatnie, jak i biznesowo zależy nam na dobrej prezentacji i utrzymywaniu kontaktu ze światem wirtualnym. W środowisku biznesowym szczególnie ważny stał się również Personal Branding, bez którego trudno budować eksperckość w internecie
Nawiązywanie kontaktów z innymi specjalistami z branży nigdy nie było łatwiejsze, a szeroka sieć kontaktów pomaga usprawnić wiele procesów. Oprócz indywidualnych zasięgów bardzo istotny jest również profil firmowy, który skupia pracowników w jednym miejscu i ma za zadanie dotrzeć do potencjalnych klientów czy kandydatów do pracy. Jak prowadzić biznesowy profil swojej organizacji na Goldenline czy Linkedin?
Profil firmowy, czyli wizytówka w trybie online
Jak prowadzić profil firmowy w Social Mediach, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców? Profil biznesowy w internecie to w dzisiejszych czasach wizytówka danej organizacji. Klienci, kandydaci, byli i obecni pracownicy – wszyscy korzystają z internetu i to tam szukają informacji na temat danej firmy. Pragniesz, aby Twoja firma w internecie prezentowała się tak samo dobrze, jak na żywo? Skorzystaj z kilku prostych rad:
Uzupełnij wszystkie informacje dotyczące profilu
Kompleksowy opis firmy w Social Mediach, miniaturka z logo i uzupełnienie danych kontaktowych to niezbędne pierwsze kroki na drodze do dobrego profilu firmowego.
Planuj działania w Social Mediach
Po uzupełnieniu wszystkich informacji dotyczących firmy należy skupić się na planowaniu działań w Social Mediach. Tutaj warto zwrócić się do działu marketingu, który przy współpracy z Employer Branding Managerem może zaplanować świetną kampanię, która pokaże firmę nie tylko jako najlepszy wybór dla klientów, ale również przyjazne miejsce pracy dla potencjalnych kandydatów.
Zadbaj o dobre copy
Chwytliwe hasła promocyjne, angażujące treści i merytoryczne wpisy na profilu firmowym przyciągają odbiorców, którzy oprócz informacji dotyczących funkcjonowania i oferty firmy, będą mogli zaczerpnąć dawkę wiedzy czy inspiracji z danej branży.
Korzystaj z grafik
Nie od dziś wiadomo, że w Social Mediach wszystko i wszyscy są ładniejsi. 😉 Dlaczego więc profil firmowy miałby odbiegać od normy? Warto wykorzystać ciekawe grafiki i przyjemne dla oka zdjęcia, które wyróżnią daną organizację na tle konkurencji. Pamiętaj, że zawsze lepiej wyglądają grafiki, stworzone nawet w bezpłatnym programie Canva, niż zdjęcia z banku fotografii.
Regularnie publikuj treści
Regularność w Social Mediach to podstawa. Warto planować posty z wyprzedzeniem i dbać o systematyczność w prowadzeniu profilu firmowego. To pozwala zwiększyć zasięgi i dotrzeć do większego grona odbiorców.
Nawiązuj interakcje z odbiorcami
Postaraj się, aby profil w Social Mediach nie był jedynie reklamą firmy oraz dostępnej oferty biznesowej, ale również miejscem, które skupia pasjonatów z branży oraz ekspertów. W tym celu staraj się nawiązywać interakcje z odbiorcami, by chcieli zostać tutaj na dłużej.
Uchyl rąbka tajemnicy na temat kultury organizacyjnej firmy
Firmowe media społecznościowe mogą przedstawiać kulisy z życia organizacji. Realizowane działania employer brandingowe, osiągane sukcesy i zdobyte wyróżnienia – to przydatne informacje z punktu widzenia kandydatów do zatrudnienia.
Nie bój się opinii dotyczącej firmy jako pracodawcy
Niektóre platformy, jak np. profil pracodawcy w Goldenline, umożliwiają pracownikom wystawienie opinii na temat pracy w danej organizacji. Warto na bieżąco sprawdzać wystawiane opinie i nie bać się udzielania na nie odpowiedzi. To ważna kwestia zwłaszcza, gdy zależy nam na budowaniu dobrego wizerunku marki pracodawcy.
Social Media dla biznesu
Założenie profilu firmowego w mediach społecznościowych jest korzystne pod wieloma względami. Utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami, wizytówka organizacji w internecie, dotarcie do potencjalnych kandydatów do zatrudnienia czy budowanie sieci kontaktów, to tylko niektóre z wielu zalet profilu pracodawcy. Należy jednak pamiętać, że samo założenie konta nie wystarczy. Systematyczność i planowanie działań w tym zakresie jest niezbędne, by osiągnąć zamierzone cele.
ATS baza kandydatów Candidate Experience e-book employee experience employer branding feedback goldenline HR hr business partner hrlink hrwspiera informacja zwrotna kandydat kariera konferencja konferencja hr konkurs konkurs hr marka pracodawcy marketing multiposting ogłoszenie o pracę onboarding outplacement people innovation polecenia pracownicze poradnik hr praca raport raport hr rekrutacja rekrutacja online rekrutacja zdalna rekruter rekruterka skuteczna rekrutacja sourcing system ATS system do rekrutacji system rekrutacyjny trendy hr webinar webinar hr wydarzenia