Na co zwrócić uwagę cyfryzując HR? O czym pamiętać w perspektywie najbliższych lat chcąc digitalizować działania związane z ludźmi w organizacjach? Zapraszamy do lektury fragmentu raportu „Human Relations Trends 2025”
Wizja 2022: Cyfrowy HR
Czy zespoły HR są gotowe na postępującą cyfryzację? Z całą pewnością nie ma już od niej odwrotu. Kluczowe w pespektywie nadchodzących miesięcy wydaje się nie to, czy dokonywać cyfryzacji HR, ale to jak dokonać procesu transformacji.
Musimy pamiętać, że technologie nie powinny być celem samym w sobie. Mają pomóc w realizacji zakładanych celów HR-owych, wizerunkowych, związanych z marką pracodawcy, czy wyzwaniami biznesowymi. Wybór rozwiązań powinien wynikać przede wszystkim ze zmapowanych potrzeb i oczekiwań, na podstawie których powinniśmy dokonywać oceny dostawców i wybór platform, które wybierzemy do dalszej współpracy.
Kluczowe jest w nich to, aby zaspokajały zarówno potrzeby interesariuszy zewnętrznych, np. kandydatów, ale też umożliwiały swobodną komunikację w obrębie narzędzia czy też dawały możliwość integracji, połączenia, z innymi systemami funkcjonującymi w firmie. Na koniec nie zapominajmy o analityce. Dane to nie tylko cenna informacja dla zarządu czy top managementu ale przede wszystkim kopalnia wskazówek i informacji, które pomogą zmienić naszą firmę na jeszcze lepiej dostosowaną do zmieniającej się sytuacji biznesowej, ale i do zmieniających się oczekiwań potencjalnych, aktualnych i byłych pracowników. Bo przecież za chwilę ktoś z tych grup może zostać naszym klientem.
Chcesz dowiedzieć się, jak system ATS HRlink pozwoli obniżyć koszty Twoich rekrutacji?
Wizja 2025
Technologie i digitalizacja nie powinny być już jaskółką – ale standardem. Systemy, które wspierają zespoły HR-owe i managerów, przeszły etap wzrostu i są już w stanie dzięki wzajemnym integracjom, komunikować się także z innymi rozwiązaniami w organizacjach.
Tak naprawdę to już nie obecność pracownika, ale odpowiednio ustalone procesy w narzędziach wykonują za nas najbardziej uciążliwe procesy, pozostawiając czas na to, co najistotniejsze w obszarze HR, czyli kontakt z ludźmi. Czy sztuczna inteligencja dobierająca nam kandydatów z bazy własnej działa idealnie? Może nie zawsze, ale w połączeniu z botem rekrutacyjnymi, automatycznymi wyszukiwarkami kandydatów, czy scenariuszami komunikacji z kandydatami, rekruterzy nie koncentrują się na „biurokracji”, ale na ludziach, których spotykają w modelu hybrydowym – czy to podczas rozmowy w biurze czy podczas wideokonferencji. Decyzja
o zatrudnieniu? Jeden klik i wiadomość trafia do kandydata, który po potwierdzeniu warunków zaczyna z automatu ścieżkę onboardingową – a kilka chwil później podpisem kwalifikowanym podpisuje umowę
rozpoczynającą współpracę.
Ekspert: Adam Piwek – od ponad 15 lat pomaga markom
w skutecznej, także digitalowej, komunikacji z klientami,
pracownikami i interesariuszami w otoczeniu biznesu. W HRlink
i Goldenline pomaga pracodawcom zrozumieć potrzeby kandydatów
i zmieniającego się otoczenia biznesowego. Pasjonat nowoczesnych technologii, które rozwiązują konkretne cele biznesowe. Opiekuje się Centrum Kariery Goldenline.