Zakończył się proces przejmowania spółki Goldenline przez nowego właściciela, którym jest HRlink. Nowy profil użytkownika, zmieniona wyszukiwarka kandydatów, sporo aktywności w Centrum Kariery i na blogu rekrutacyjnym – to pierwsze z widocznych efektów integracji
– Dzięki synergii HRlink i Goldenline chcemy nie tylko pomagać kandydatom w znalezieniu pracy i rozwijać ich kompetencje zawodowe, ale także jeszcze lepiej wspierać polskich przedsiębiorców w rozwoju ich organizacji – mówi Arkadiusz Kuchto, prezes zarządu obu spółek. – Zakończyliśmy już proces integracji. Cieszy nas bardzo, że nasi użytkownicy oraz klienci zauważyli i doceniają już pierwsze wprowadzone zmiany w organizacji, a przed nami kolejne działania nad którymi pracują dedykowane zespoły.
Według danych z Mediapanelu w styczniu 2021 r. liczba użytkowników korzystających z Goldenline była o 15 punktów procentowych wyższa niż w momencie rozpoczęcia integracji spółki z HRlink w październiku 2020 r. O 1/4 wzrosła liczba odwiedzanych podstron oraz wizyt w serwisie.
Według danych HRlink, na podstawie Google Analytics, portal kariery Goldenline w lutym:
- odwiedziło 2 700 000 użytkowników
- zarejestrowanych było 2 916 561 osób
- 55% użytkowników Goldenline to kobiety
- przybyło niemal 7 000 nowych kont
Dowiedz się więcej o statystykach i aktywnościach Goldenline w lutym.
Oprócz profili użytkowników Goldenline zawiera także ponad 80 000 profili pracodawców. Ponad 30 000 rekruterów korzystających z usług B2B Goldenline znajduje w portalu m.in. pracowników z takich branż, jak finanse, sprzedaż i administracja.
– To, co wyróżnia Goldenline, to z całą pewnością obecność pracowników nie tylko z dużych aglomeracji, ale przede wszystkim mieszkańców miejscowości powiatowych i gminnych z całej Polski. To unikalna baza kandydatów z bardzo małym pokryciem ruchu z innymi serwisami z ofertami pracy i rozwoju kompetencji – wyjaśnia COO Anna Kozłowska.
Synergia HRlink i Goldenline
Połączenie potencjałów Goldenline i HRlink przyniosło wiele zmian wspierających poszukiwanie pracy i rozwój kariery kandydatów oraz skuteczne wsparcie polskich przedsiębiorców szukających wzmocnienia swoich zespołów.
Logujący się na Goldenline mogą już zobaczyć swój nowy, odświeżony profil użytkownika. Kreator CV, działający w poprawionej wersji, potrafi jeszcze szybciej na podstawie profilu stworzyć CV dostosowane pod konkretne ogłoszenie. Prężnie działa także centrum kariery. Można w nim znaleźć wiele przydatnych materiałów dotyczących szukania pracy i rozwoju ścieżki zawodowej. W planach jest także udostępnienie unikatowych treści, które będą wspierać wzmocnienie kompetencji także w konkretnych branżach i segmentach.
Zmiany wprowadzone w Goldenline objęły także projekty biznesowe. Odmieniona jest m.in. wyszukiwarka kandydatów, dzięki której można przeszukiwać profile niemal 3 000 000 Polaków.
– Kończymy już proces testów integracji naszej platformy ATS do rekrutacji z Goldenline. Dzięki stworzeniu tzw. „talent pool” rekruter będzie mógł kilkoma kliknięciami uruchomić mechanizm automatycznie szukający i proponujący kandydatów dopasowanych do jego wymagań – mówi CTO Krzysztof Giers. – Po zapoznaniu się z CV bez danych osobowych i kontaktowych kandydata będzie można skontaktować się z interesującymi użytkownikami Goldenline, a także zaprosić ich do prowadzonej rekrutacji. Po akceptacji takiego zaproszenia przygotowane przez HRlink i Goldenline rozwiązanie „talent pool” w kilka sekund przypisze kandydata z portalu do prowadzonej rekrutacji, przy zachowaniu wszystkich standardów i zgodności z RODO.
Od poszukiwania pracy po rozwój zawodowy
– Goldenline to zupełnie inny portal kariery i oferta niż dotychczas znana na polskim rynku – mówi Arkadiusz Kuchto, prezes HRlink i Goldenline. – Chcemy stworzyć unikatową platformę HR Tech, która zapewni kompleksowe podejście do tematu employee experience: od poszukiwania pracownika przez jego rekrutację i onboarding, a nawet po offboarding i wsparcie procesu outplacementu pracowników. Z drugiej strony, planujemy dać też użytkownikom Goldenline autentyczną możliwość znalezienia odpowiedniego pracodawcy oraz rozwoju kompetencji zawodowych, także dzięki zawieraniu przez nas ciekawych partnerstw biznesowych. Co ważne, prawie 70% badanych użytkowników Goldenline zapowiedziało, że za takie wartościowe treści z obszaru rozwoju kariery jest w stanie zapłacić.
Czego Polacy oczekują od Goldenline?
Spośród Polek i Polaków pytanych przez Goldenline (n=1326) niemal 70% oczekuje od tego portalu realnego wsparcia w szukaniu pracy oraz prostszego interfejsu, zaś 56% chciałoby otrzymać także pomoc w rozwoju zawodowym. Z badania wynika także, że Polacy postrzegają obecność na Goldenline przede wszystkim jako sposób dobrego zaprezentowania się potencjalnemu pracodawcy (47%), możliwość skorzystania z ogłoszeń o pracę (45%) i otrzymania ciekawych propozycji zatrudnienia (42%). Portal to dla nich także miejsce kontaktu z rekruterami (37%) i pracowy portal społecznościowy (33%).