Kolejna, szczecińska edycja Antykonferencji praktyków HR za nami. 22 października spotkaliśmy się w klubie Grey, aby podzielić się wiedzą, wymienić doświadczenia, czerpać inspiracje i zdobyć praktyczną wiedzę z branży HR.
Celem spotkań HRmeeting jest stworzenie przestrzeni networkingowej, zgromadzonej wokół pozyskiwania i utrzymania talentów w organizacji.
Podczas kolejnej szczecińskiej edycji swoją wiedzą podzielili się:
Kasia Tang, kasiatang.com
Adrian Martinez, HR Embassy
Alina Michałek, HRlink
Maciej Czerwonka, Interview.me
Komunikacja is the king!
Alina Michałek „Inicjatywa w rękach Hiring Managerów-jak to zrobić?”.
W procesie rekrutacji mamy dwie osoby Hiring Managera i Rekrutera oraz jeden wspólny cel-pozyskanie do organizacji talentu, który wzmocni zasoby w danym dziale. Osiągnięcie tego celu zawsze wymaga współpracy, komunikacji i zrozumienia. Kluczem do sukcesu jest wspólne przeprowadzenie całego procesu: brief, analiza sytuacji na rynku, wyznaczenie ról i ścieżki komunikacji. Ścisła współpraca na etapie selekcji CV oraz wsparcie narzędziami, które pozwalają podejrzeć cały proces z podziałem na konkretne etapy. Mówimy jednym głosem. Razem dążymy do celu.
Czynnik ludzki nie do zastąpienia w procesie rekrutacji
Maciej Czerwonka „Wyniki badania InterviewMe-Oczekiwania pracodawców wobec rekrutacji pracowników”.
Ponad 30% ankietowanych rekruterów obawia się wdrożenia pewnych form automatyzacji. Wątpliwości wynikają głównie z dość powszechnej (i często nieprawdziwej) opinii na temat możliwości zastąpienia rekrutera robotyzacją. HR to branża zbyt „personalna”, w której głównym czynnikiem jest człowiek. Nic nie jest w stanie go zastąpić-automatyzacja wspomaga pracę rekruterów, m.in. wyręczając w powtarzalnych i żmudnych czynnościach.
Nie wierzcie osobom, które mówią „Umiem w multitasking”
Kasia Tang „Produktywność rekrutera-jak znaleźć czas dla wszystkich kandydatów?”.
4 główne przeszkody w pracy rekrutera: ilość pracy (natłok procesów), multitasking (który praktycznie jest niemożliwy), brak informacji (lub zły przepływ informacji w firmie) oraz uzależniające social media. Multitasking nie istnieje, nie jesteśmy w stanie wykonywać dwóch czynności naraz. Gdy skupiamy się na jednym zadaniu, to poświęcamy się w 100%. Wejście do kolejnego zadania powoduje, że nadal częściowo pozostajemy w tym poprzednim. To zaburza nam przepływ wykonywania zadań-nasza praca nie jest efektywna. Z pomocą przychodzą narzędzia, programy i dobre praktyki, które w natłoku procesów pomogą nam to wszystko ogarnąć, ale nas nie wyręczą.
Marka pracodawcy może być błaznem lub czarodziejem, a czasami powinna być jak buty z Zalando
Adrian Martinez „Employer branding oczami marketera”.
Działy marketingu, HR oraz biznes mogą skutecznie współpracować w tworzeniu strategii i implementacji działań z zakresu Employer brandingu. HR powinien czerpać dużo z procesów marketingowych (głównie z trendów ecommerce) i traktować potencjalnych Kandydatów jak potencjalnych Klientów. Ważnym etapem w „promowaniu” naszych ofert pracy powinien być remarketing, który: zmniejsza koszty kampanii, przypomina o porzuconym procesie aplikacji, pokazuje Kandydatom (którzy nie zaczęli procesu) dowód słuszności oraz pokazuje firmę i jej wartości.
Mamy nadzieję, że udało się nam zainspirować do wykorzystania różnorodnych metod budowania wizerunku atrakcyjnego miejsca pracy i zapewnienia wysokiej jakości procesu rekrutacji.
Dziękujemy prelegentom za merytoryczne prezentacje. Uczestnikom za networking i zaangażowanie podczas prelekcji!